Każdy, kto rozkręca
swoją nową firmę i zakłada dla niej stronę internetową, zastanawia się, jak
powinna ona wyglądać, co się powinno na niej znaleźć i jak to wszystko
rozmieścić.
Tutaj właśnie
pojawia się pochodzące z języka angielskiego słowo „layout”, które oznacza
szeroko rozumianą szatę graficzną. W jej skład wchodzą elementy, takie jak
między innymi: czcionki, kolorystyka, układ nagłówka i stopki. Jak to wygląda w
przypadku strony internetowej?
Strona firmy
powinna być przejrzysta. Ważne jest, aby logo firmy było dobrze wyeksponowane,
a slogan i identyfikacja firmy znalazły się w widocznym miejscu. Również tytuły
i nagłówki powinny zostać wyróżnione. Zrezygnujmy natomiast z elementów, które
odciągają uwagę odbiorcy od proponowanej przez nas treści. Kolory powinny być
stonowane, gdyż jaskrawości mogą odbiorcę zniechęcić.
Jednym z
najważniejszych elementów dobrego layoutu jest czytelność zamieszczonych na
stronie tekstów. Dlatego też należy wybrać czytelną czcionkę, bez zbędnych
ozdobników i optymalny rozmiar. Kolor tekstu powinien kontrastować z jednolitej
barwy tłem. Ważna jest też długość linii tekstów – nie mogą być one za długie.
Kluczowym
elementem strony internetowej jest intuicyjna obsługa. Dlatego też zamieszczona
na stronie nawigacja musi być dobrze przemyślana i powinna dobrze komponować
się z oprawą graficzną. Jeśli użytkownik nie będzie mógł znaleźć na stronie
informacji, których szuka, prędzej czy później zdenerwuje się i opuści stronę.
Nie bez
znaczenia jest szybkość ładowania się strony. Nikt z nas nie lubi czekać, aż
strona się pobierze i załaduje. Dlatego też nie zamieszczajmy „ciężkich”
grafik, które zajmują dużo kB. Najlepiej skorzystać z grafik w formatach JPG,
PNG czy GIF.
Podsumowując: pamiętajmy o estetyce strony, która
bardzo przekłada się na jej skuteczność. Dlatego też nie warto zlecać tego
amatorowi. Warto zapłacić więcej i być zadowolonym z efektu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz