czwartek, 10 października 2013

Jak wybrać dobry layout dla firmowej strony www?

Każdy, kto rozkręca swoją nową firmę i zakłada dla niej stronę internetową, zastanawia się, jak powinna ona wyglądać, co się powinno na niej znaleźć i jak to wszystko rozmieścić.
Tutaj właśnie pojawia się pochodzące z języka angielskiego słowo „layout”, które oznacza szeroko rozumianą szatę graficzną. W jej skład wchodzą elementy, takie jak między innymi: czcionki, kolorystyka, układ nagłówka i stopki. Jak to wygląda w przypadku strony internetowej?
Strona firmy powinna być przejrzysta. Ważne jest, aby logo firmy było dobrze wyeksponowane, a slogan i identyfikacja firmy znalazły się w widocznym miejscu. Również tytuły i nagłówki powinny zostać wyróżnione. Zrezygnujmy natomiast z elementów, które odciągają uwagę odbiorcy od proponowanej przez nas treści. Kolory powinny być stonowane, gdyż jaskrawości mogą odbiorcę zniechęcić.
Jednym z najważniejszych elementów dobrego layoutu jest czytelność zamieszczonych na stronie tekstów. Dlatego też należy wybrać czytelną czcionkę, bez zbędnych ozdobników i optymalny rozmiar. Kolor tekstu powinien kontrastować z jednolitej barwy tłem. Ważna jest też długość linii tekstów – nie mogą być one za długie.
Kluczowym elementem strony internetowej jest intuicyjna obsługa. Dlatego też zamieszczona na stronie nawigacja musi być dobrze przemyślana i powinna dobrze komponować się z oprawą graficzną. Jeśli użytkownik nie będzie mógł znaleźć na stronie informacji, których szuka, prędzej czy później zdenerwuje się i opuści stronę.
Nie bez znaczenia jest szybkość ładowania się strony. Nikt z nas nie lubi czekać, aż strona się pobierze i załaduje. Dlatego też nie zamieszczajmy „ciężkich” grafik, które zajmują dużo kB. Najlepiej skorzystać z grafik w formatach JPG, PNG czy GIF.

Podsumowując: pamiętajmy o estetyce strony, która bardzo przekłada się na jej skuteczność. Dlatego też nie warto zlecać tego amatorowi. Warto zapłacić więcej i być zadowolonym z efektu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz