Dziś, w dobie
Internetu posiadanie oficjalnej strony internetowej przez firmy jest
konicznością. W poszukiwaniu konkretnych usług , produktów lub informacji
ludzie udają się właśnie do Internetu. Dlatego też trzeba zastanowić się nad wyborem
domeny i rozszerzenia.
Rozszerzeń do
wyboru mamy wiele. Każde państwo ma przypisaną własną „końcówkę” (jak .pl, .de,
.cz), są też rozszerzenia lokalne (.waw czy .gda) oraz bardzo popularne .com,
.info, .biz czy .org. Trzeba przy tym jednak pamiętać, że ".com"
pochodzi od angielskiego commercial i oznacza handlowy, ".info"
sugeruje bogatą bazę bazy danych na konkretny temat, .biz dotyczy biznesu, a ".org"
wiąże się głównie z organizacjami non-profit. Ma to duże znaczenie dla
późniejszego funkcjonowania na rynku.
Mimo tak wielu
możliwości, najczęściej wybierane jest rozszerzenie .com oraz polskie .pl,
które wiele osób wpisuje automatycznie, często z przyzwyczajenia lub też nie
pamiętając dokładnego adresu witryny. Nawet jeśli zarejestrujemy naszą stronę z
rozszerzeniem .net, to użytkownicy i tak będą mylnie wpisywać adres z .com lub
.pl, gdyż zapamiętują oni nazwę, ale nie jej rozszerzenie. Niestety trzeba mieć
na uwadze fakt, że trudno będzie znaleźć wolną domenę z rozszerzeniem .com,
gdyż tak wiele nazw z ta końcówką zostało już zarejestrowanych.
Jeśli planujemy
działać tylko na terenie Polski, najlepszym wyborem będzie rozszerzenie .pl,
jeśli myślimy też o zagranicznych rynkach, warto zainwestować w odpowiednie
rozszerzenia narodowe, gdyż są one tam mile widziane.
Ważnym aspektem, którego nie można pominąć,
jest konkurencja podobnych adresów internetowych. Zgodnie z wspomnianą
tendencją do zapominania rozszerzeń, będą wpisywać nazwę z .com lub pl., mimo
że nasze właściwe rozszerzenie to na przykład .net. Może to być kłopotliwe i
prowadzić do przejęcia odwiedzających i klientów przez konkurencję. Można się
przed tym uchronić poprzez wykupienie kilku lub nawet kilkunastu
najpopularniejszych rozszerzeń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz